
https://scholar.google.com.ua/citations?user=ln26bi4AAAAJ&hl=ru&oi=sra
http://orcid.org/0000-0001-9745-003X
https://publons.com/researcher/2292224/mariya-oliynyk/
Наукові інтереси:
- «Тенденції підготовки фахівців дошкільної освіти в європейському освітньому просторі»;
- «Актуальні проблеми дошкільної освіти»;
- «Академічна мобільність викладача ЗВО».
Освіта
Роки навчання | Заклад вищої освіти | Спеціальність | Кваліфікація |
1989 | Чернівецьке педагогічне училище | "Виховання в дошкільних установах" | Вихователь в дошкільних установах |
1994 | Прикарпатський національний університет імені В.Стефаника | "Педагогіка і психологія (дошкільна) | "Викладач дошкільних педагогіки і психології. Вихователь" |
1997 | Прикарпатський національний університет імені В.Стефаника | "Психологія. Практична психологія в галузі освіти" | "Практичний психолог" |
Науковий ступінь, вчене звання
Науковий ступінь |
1999 |
спеціальність 13.00.01- теорія і історія педагогіки |
Диплом ДК №004362 від 13.10.1999 р. |
Тема дисертації: "Соціально-педагогічна реабілітація дітей в спеціальних дошкільних закладах освіти засобами творчої гри" |
Науковий ступінь |
2016 | спеціальність 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки |
Диплом |
Тема дисертації: "Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти в країнах Східної Європи" |
Вчене звання |
2002 | доцент кафедри психології |
Атестат доцента |
|
Вчене звання |
професор кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти |
Атестат професора |
Олійник М.І., Перепелюк І.Р., Палагнюк О.В. Шляхи подолання порушень мовленнєвого розвитку дітей старшого дошкільного віку із зупинкою психічного розвитку в умовах інклюзивної групи закладів дошкільної освіти. Current Problems of Harmonization of Personality Development in the Modern Educational Space : Monograph. Ed. by Olha Blaha, Sławomir Śliwa. Opole: Publishing House WSZiA. 2021. S. 395-407. ISBN 978-83-66567-33-7.
Oliinyk M., Poznanska O., Chrost S. Academic Mobility: Problems and Consequences. Trends and prospects of the education system and educator’s professional training development. Ed. by Mariia Oliinyk, Otilia Clipa, Małgorzata Stawiak-Ososińska. Iasi: Lumen Publishing House, 2020. P. 67-81.
Mariia Oliinyk, Oleksandra Yankovych. The soft-skills development in preschool education future specialists. Uczenie się w Trakcie Życia – Aspekty, Postulaty, Uzadnienia. Ed. by Anna Pryzgoda, Kataryzna Potacyałaż Perz, Stanisław Kowalski. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2021. S.303–323.
Олійник М., Перепелюк І. Рівні та критерії оцінювання якості знань в освітньому процесі сучасних закладів вищої освіти. Contemporary Trends of Improving Quality of Pedagogical Activity in the Context of Educational Modernization Process. Editors: Olha Blaha, Jakub Świerzawski. Monograph. Publishing House of University of Technology, Katowice : Publishing House of University of Technology, 2022. С. 311-320.
URL: http://www.wydawnictwo.wst.pl/uploads/files/93f5b69c2b66d653dd4d3f6f9d71df05.pdf
Kuznietsova K., Oliynyk M. Educational Web resources in the educational process of preschool institution. Tota Vita Discendum Est… Toruń, 2023, p. 253-263 ISBN 978-83-8180-719-7
Олійник М.І. Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти в країнах Східної Європи : монографія. Чернівці: Видавничий дім «Родовід», 2015. 408 с.
Олійник М.І. Педагогічна освіта – необхідна складова професійного становлення фахівця в умовах класичного університету. Актуальні проблеми педагогічної освіти : соціокультурний вимір: колективна монографія / [Олійник М.І., Мачинська Н.І., Войтович А.Ю. та ін.], за ред. Мачинської Н.І. Львів: ЛНУ імені Івана Франка, 2018. 352 с.
Чупахіна С.В, Олійник М.І ІТ як засіб впливу на формування пізнавальної готовності дітей з інтелектуальними порушеннями до інклюзивного навчання. Актуальні питання теорії і практики інклюзивного навчання у закладах освіти: монографія / [кол. Авт.: Гаврилова Н.С., Миронова С.П., Платаш Л.Б., Романюк С.З. та ін.] за заг. Ред. Л.Б. Платаш. Чернівці: Технодрук, 2020. С.391-407.
Основи академічної мобільності викладача закладу вищої освіти : методичні рекомендації для студентів спеціальності «Дошкільна освіта» / М.І. Олійник, К. С. Кузнєцова, Т. А. Колтунович, І. Р. Перепелюк. Чернівці: Видавничий дім «РОДОВІД», 2019. 140 с.
URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/3681
Розвиток та діагностика пізнавальних процесів дошкільника: навчально-методичний посібник / Марія Олійник, Юлія Журат, Галина Фесун. Чернівці: Родовід, 2019. 176 с.
URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4297
Психолог у закладі дошкільної освіти (курс лекцій для студентів спеціальності 012 «Дошкільна освіта»): навчально-методичний посібник / Укл. Олійник М. І., Костик Л. Б., Собкова С. І. Чернівці:Технодрук, 2020. 152 с.
URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4299
Корекційна педагогіка: навчальний посібник / Укладачі: Людмила Тимчук, Сергій Мединський, Андрій Окопний, Марія Олійник. Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2020. 194 с.
Психологія загальна : метод. рек. для студентів першого (бакалавр.) рівня вищої освіти спец. 012 Дошкільна освіта ОПП «Дошкільна освіта (Психологія в закладах дошкільної освіти)» та спеціальності 016 Спеціальна освіта «Логопедія» / уклад.: М.І. Олійник, Т.А. Колтунович. Чернівці, 2022. 85 с.
URL:https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8909
Методичні рекомендації до написання кваліфікаційних робіт на другому (магістерському) рівні вищої освіти для студентів спеціальності 012 «Дошкільна освіта» : електронне видання / Укл. Т.А. Колтунович, М.І. Олійник, Я.А. Танявська. Чернівці: [б.в.], 2023. 68 с.
URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/8912
Забезпечення якості освітнього процесу в закладі дошкільної освіти: курс лекцій / Л.П. Загородня, М.І. Олійник. Глухів: Глухівський НПУ ім. О. Довженка, 2024. 274 с. ISBN 978-966-376-129-9
Oliynyk M., Tymchuk L., Fedirchyk T., Marusynets M. Adult learning and education development in Bukovina (1861-1940): a case study of the Ukrainian-speaking community. Codrul Cosminului. 2019. Vol. 25. № 1. Р. 63-86. (Scopus)
URL: https://doi.org/10.4316/CC.2019.01.004
Zhurat Y., Davydiuk N., Oliinyk M. Psychological and Pedagogical Factors of Activating the Masters Students Cognitive Interests to the Study of Foreign Languages. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2019. Vol 11, No 1. P. 312-324. (Web of Science
DOI: http://dx.doi.org/10.18662/rrem/113
URL: https://www.revistacomunicar.com/index.php?ranking-revistas-esci-country-view=RO
Radchuk H., Adamska Z., Oliinyk M. Features of Authenticity Development in Future Psychologists. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Vol 11, No 3. 2019. P. 213-223. (Web of Science)
DOI: http://dx.doi.org/10.18662/rrem/146
URL: https://www.revistacomunicar.com/index.php?ranking-revistas-esci-country-view=RO
Zhurat Y., Oliynyk M. Psychological and pedagogical optimization tools for the volition behaviour of the over-fives. European Proceedings of Social and Behavioural Sciences EpSBS. 2019. Volume LXVII. P. 217-223. (Web of Science)
DOI: https://doi.org/10.15405/epsbs.2019.08.03.26
Ivanchuk, M., Kostashchuk, O., Machynska, N., & Oliynyk, M. Professional Honor in the Pedagogical Activity of the Future Teacher. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2020. 12(1). Р. 291-310. (Web of Science)
DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/214
URL: https://www.revistacomunicar.com/index.php?ranking-revistas-esci-country-view=RO
Pasieka N., Romanyshyn Y., Chupakhina S., Oliinyk M., Pasieka M. Activation of the Educational Process by Changing the Curriculum in Higher School. Proceedings of the 5th International Conference on Computational Linguistics and Intelligent Systems (COLINS 2021). 2021. Vol. I: Main Conference (Lviv, Ukraine, April 22-23, 2021). Р. 1350-1364. (Web of Science) )
http://ceur-ws.org
Savchuk B., Oliynyk M., Purici S., Bilavych H. Alcohol consumption and the soberness movement of ruthenians of bukovina in their polyethnic environment in the second half of the 19th-early 20th centuries| Rezumat: Consumul de alcool și mișcarea de abstinență la rutenii din Bucovina în a doua jumătate a secolului al XIX-lea-începutul secolului XX, în context multietnic. Codrul Cosminului. 2021. 27(1), Р. 105–125.(Scopus)
URL: http://codrulcosminului.usv.ro/CC27/1/pdf/soberness.pdf
DOI: https://doi.org/10.4316/CC.2021.01.006
Tychyna P., Maksymchuk B., Kuzmenko V., Slyusarenko N., Romanyshyna O., Syvokhop E., Kolomiitseva O., Romanishyna L., Marionda I., Vykhrushch V., Oliinyk M., Kovalchuk A., Halaidiuk M., Maksymchuk I. Training Future Physical Education Teachers for Physical and Sports Activities: Neuropedagogical Approach erhii Karasievych. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience. 2021. Vol. 12. № 4. Р. (Web of Science)
DOI: https://doi.org/10.18662/brain/12.4/264
URL: https://lumenpublishing.com/journals/index.php/brain/article/view/4522
Polishchuk O., Koltunovych T., Andrieieva Y., Heisonyuk N., Oliinyk M. Job Satisfaction and Professional Burnout of Preschool Teachers. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. 2022. № 14(4). P. 325-352.
URL: https://doi.org/10.18662/rrem/14.4/644 (WoS)
Stawiak-Ososińska M., Oliinyk M. Distance, Lecture Room or Hybrid? - Or the Shape of Future Education at Universities in View of Pedagogy Students Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Vol 14, No 1Sup1 (2022): P. 01-24. (Web of Science)
DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/14.1Sup1/534
B.ZIĘBA-KOŁODZIEJ, M. OLIINYK Helping Children Overcome Socio[1]Emotional and Behavioral Problems Based on the Kids’ Skills Method. Vol. 15 No. 3 (2023): Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. Р. 31-43. (Web of Science)
DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/15.3/751)
Oliinyk M., Palahnyk O. Occupational Training and Family Relationships of Students in conditions of Personal Crisis Experience International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Vol. 2. Issue 3. 2015. Р. 125-134.ISSN/ ISSN-L (print):2392-6252; ISSN (online): 2393- 0373.
Oliinyk M. The peculiarities of conceptual approaches to the pedagogues’ preparation problems of preschool education in Poland. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Vol. 2. Issue 4. 2015. Р. 49-60.ISSN/ ISSN-L (print): 2392-6252; ISSN (online): 2393- 0373.
Oliinyk M., G. Tereshuk. General scientific and philosophical approaches to the analysis of training teaching staff of preschool education.International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Vol. 3. Issue 6. 2016. Р. 13-22.ISSN/ ISSN-L (print): 2392-6252; ISSN (online): 2393- 0373.
Oliinyk M., Machynska N. Formation and Development of Preschool Education and Teacher Training in the Bukovyna. Studia Pedagogiczne. Problemy społeczne, edukacyjne i artystyczne. Kielce : Wzdawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, 2016. T. 26. P. 23–34.
N. Kuzniak, R. Dmytrenko, Oliinyk M. Credit-unit system education in the dental students' preparation International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro) Vol. 4. Issue 7. 2017. Р. 59-66.ISSN/ ISSN-L (print): 2392-6252; ISSN (online): 2393- 0373.
Oliinyk M., Y. Vyshpinska. Topical Issues on Musical Education of Future Preschool Educators Studies and Current Trends in Science of Education. Suceava, Romania, 2017. Р. 294-302. ISSN–L: 2601 – 2510 4.
Oliinyk M. Training of the Future Nursery Teachers in Preschool Education on the Competence-based Approach Basis: Theoretical Analysis. Całożyciowe uczenie i stawanie się : Perspektywa teoretyczno-praktyczna. Kielce : Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, 2018. C. 229-239.
Machynska N, Oliinyk M., Perepeliuk І. The theoretical and practical principles of the undergraduate students’ professional and pedagogical preparation. Педагогически Алманах. Болгарія, Том 26. Вип. 2. 2018. С. 144-151. ISSN: 2367-9360 (online)
Oliinyk.M, Oliinyk R..Features and components of the parents and educators psychological readiness to integrate with children with special educational needs. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), Volume 8, Issue 15, 24-30.
Oliinyk.M., Kushniryk R. Innovative Approaches to Creating an Inclusive Environment in Preschool Educational Institutions: Lessons from the Experience of European Countries. International Journal Of Social And Educational Innovation, Vol. 11, Special Issue, 2024
Machynska N, Oliinyk M. The Mental Health of a Teacher: Luxury or necessity. International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro), 11(21), 127-134. URL:https://journals.aseiacademic.org/index.php/ijsei/article/view/356
ISSN (online): 2393 – 0373
Олійник М.І. Особливості змісту і форм організації професійної підготовки майбутніх вихователів в Україні та країнах Східної Європи. Освітній простір України. Івано-Франківськ, 2015. Вип. 5. С. 19–26.
Олійник М.І. Порівняльний аналіз моделей неперервної освіти східноєвропейських країн. Науковий вісник Чернівецького університету: зб. наук. праць Педагогіка та психологія.Чернівці, 2015. Вип. 746.С. 141–148.
Олійник М.І. Становлення суб’єктності студента – майбутнього педагога-вихователя як важлива складова професійної підготовки у вищому педагогічному навчальному закладі. Науковий вісник Чернівецького університету: зб. наук. праць Педагогіка та психологія.Чернівці, 2015. Вип. 748. С. 161–168.
Олійник М.І. Підготовка майбутніх вихователів до професійно-педагогічної діяльності в полiкультурному освітньому середовищі. Науковий вісник Чернівецького університету : зб. наук. пр. Педагогіка та психологія. Чернівці: Чернівецький національний університет, 2015. Вип. 764. С. 110-118.
Олійник М.І. Формування академічної мобільності в майбутніх фахівців дошкільної освіти. Вісник Львівського національного університету імені Івана Франка. Серія педагогічна. 2016. Вип. 31. С. 90-100.
Давидюк Н., Олійник М. Компаративний аналіз моделей підготовки майбутніх вихователів у системі вищої педагогічної освіти країн Східної Європи. Педагогічний процес: теорія і практика: науковий журнал. Київ, 2017. Вип. 4 (59). С. 120-125.
Федірчик Т., Тимчук Л., Олійник М. Науково-методичний центр університету в системі забезпечення якості професійного розвитку викладачів. Наука і освіта. Одеса. 2018. № 4. С. 5-16.
Іванчук М., Олійник М. Розвиток особистісного потенціалу молодшого школяра в умовах інтегрованого навчання. Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. Кам’янець-Подільський, 2019. Вип. 26 (1-2019). Ч. 2. С. 224–231.
B. Zieba-Kolodziej, M. Oliinyk. Podejscie skoncentrowane na rozwiazaniach (PSR) w praktyce edukacyjnej. Молодь і ринок. №5/213(2023). С. 63-68.
Олійник М.І. Регулювання процесу підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти у країнах Східної Європи (На основі аналізу нормативних документів) Молодий вчений. 2015. № 10 (25). Ч. 2. С. 147–152.
Мачинська Н.І., Олійник М.І. Самоосвітня діяльність - чинник професійного зростання викладача. Молодий вчений. 2019. № 7.1 (71.1). С.39-44
Олійник М.І., Чебенєєва А.Г. Освітній менеджмент: тенденції використання технологій управління в спеціальних закладах освіти та інклюзивно-ресурсних центрах. № 2 (2024): Psychology Travelogs
Костик Л. Олійник М. Сучасні інноваційні технології проведення корекційної роботи у професійній діяльності вчителя-логопеда Psychology Travelogs, (3), 219–228.
Олійник М.І. Становлення системи підготовки педагогічних кадрів у республіці Польщі і Румунії: історико-педагогічний аналіз.Актуальні проблеми та перспективи розвитку дошкільної освіти і професійної підготовки педагогічних кадрів у контексті євроінтеграційних процесів: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. Чернівці, 2016. С. 109-112.
Мачинська Н., Олійник М.І. Феномен научной элиты в акмеологическом представлении. Invatamantui superior: Valente si oportunitati educationale, de cercetare si transfer innovational: Materialele conferintei internationale 28-29 september, Кишинів, 2016. C.82-90
Олійник М.І. Аналіз моделей підготовки майбутніх вихователів у системі вищої педагогічної освіти країн Східної Європи Якісна освіта в Україні: тенденції, проблеми, перспективи: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Чернівці, 26-28 жовтня 2017 р.) – Чернівці: Чернівецький нац. у-т, 2017. С.196-200
Koltunovych, T., Oliinyk, M., Perepeliuk, I., & Kvasetska, Y. (2021). Personal Determinants of Emotional Burnout in Students (Future Physical Training Teachers). In O. Clipa (vol. Ed.), Lumen Proceedings: Vol. 16. ATEE 2020 - Winter Conference. Teacher Education for Promoting Well-Being in School. (Suceava, 2020). Iasi, Romania: LUMEN Publishing House, 2021. P. 191–210.
URSU, Andreea, IONESCU-CORBU, Alina, COLOMEISCHI, Aurora-Adina, OLYNIK, Maria, ZHURAT, Yulia. We are not all in the same boat. Mental health during the war in Ukraine. In: Education for Peace and Sustainable Development, Ed. Ediția 6, 9-10 octombrie 2023, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: 2023, Ediția 6-a, p. 75. ISBN 978-9975-62-593-7.
членкиня редколегії:
- міжнародного журналу соціальних та освітніх інновацій (International Journal of Social and Educational Innovation (IJSEIro) ISSN/ ISSN – L (print): 2392 – 6252, ISSN (online): 2393 – 0373)
- наукового журналу «Освітній простір України» (ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника»)
рецензент:
18 лютого 2008- 17 березня 2008 |
ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника” (м.Івано-Франківськ) |
Посвідчення від 18 березня 2008 р. |
||||
20 серпня 2012- 25 серпня 2012 |
Вища школа наук суспільних та технічних у Радомі (м.Радом, Польща) |
|||||
22 червня 2015- 07 липня 2015 |
Сучавський університет імені Штефана чел Маре (м.Сучава, Румунія) |
Довідка № 965/FSE від 08 липня 2015 р. |
||||
2016 |
Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка |
захист докторської дисертації |
||||
10 квітня 2017- 24 квітня 2017 |
Університет Яна Кохановського в м. Кельце |
24 квітня 2017 р. |
||||
16 вересня 2019- 15 грудня 2019 |
Сучавський університет імені Штефана чел Маре (м.Сучава, Румунія) |
від 16 грудня 2019 р. |
||||
14 жовтня 2021 - |
Сучавський університет імені Штефана чел Маре (м.Сучава, Румунія) |
Довідка № 2394/4/FSE |
||||
23 березня 2022 - 4 квітня 2022 |
Люблінський католицький університет імені Яна-Павла ІІ (м. Люблін, Республіка Польща) |
Довідка |
||||
17 січня 2021 - 18 червня 2022 |
ДЗВО ”Університет менеджменту освіти”, Центральний інститут післядипломної освіти |
від 18 червня 2022 р. |
||||
19 - 23 вересня 2022 р. |
Проєкт Еразмус+КА2 2022-І-ІТ02-КА229-07946-2020 м. Сулецін (Польща) |
Сертифікат. від 22 вересня 2022 р. |
||||
06 - 10 березня 2023 р. |
Еразмус+Програма КА107 м. Краків (Польща) |
Сертифікат від 10 березня 2023 р. |
||||
07 лютого - 16 березня 2023 р. |
Український інститут розвитку дитини |
Членкиня:
- Спеціалізована вчена рада К 20.051.01 ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника».
Офіційний опонент:
- Спеціалізована вчена рада Д 58.053.01 (28.12.2018 р) Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка.
-
Спеціалізована вчена рада Д 70.145.01 (20.12.2018 р) Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія
-
Спеціалізована вчена рада - ДФ 70.145.007 (22.12.2021 р.) Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія