
- пʼятниця, 9 травня 2025 р.
Методологічний семінар з проблеми «Якість підготовки сучасного вчителя: партнерство і лідерство стейкхолдерів освітніх програм» доктора педагогічних наук, провідного наукового співробітника відділу змісту і технологій педагогічної освіти Наталії ФІЛІПЧУК
9 травня 2025 р. у межах угоди про співпрацю між Інститутом педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України і Чернівецьким національним університетом імені Юрія Федьковича було організовано методологічний семінар з проблеми «Якість підготовки сучасного вчителя: партнерство і лідерство стейкхолдерів освітніх програм».
Захід проведено у межах експериментального етапу наукового дослідження «Розвиток змісту психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на компетентнісних засадах» (РK 0123U100447) відділу змісту і технологій педагогічної освіти Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (завідувач – доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України Мирослава Вовк) у співпраці з викладачами університету (доктори педагогічних наук Світлана Романюк, Людмила Тимчук, Марія Олійник, кандидати педагогічних наук Ярина Танявська, Тетяна Колтунович, Оксана Костащук, Інна Прокоп).
Під час семінару доктор педагогічних наук, провідний науковий співробітник відділу змісту і технологій педагогічної освіти Наталія Філіпчук презентувала розроблений науковцями інноваційний супровід удосконалення психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів. Насамперед дослідниця звернула увагу на інноваційну розробку – словник «Інновації у психолого-педагогічній підготовці майбутніх учителів у закладах фахової передвищої і вищої освіти» (М.П. Вовк, Н.О. Філіпчук, Г.І. Сотська, О.М. Семеног, С.О. Соломаха, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України. – Київ, 2025). https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/744942/ Укладачі словника враховували інноваційні процеси у сфері неперервної педагогічної освіти, що передбачають у змісті психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів такі зміни, як реалізація положень концепції Нової української школи, державних стандартів базової середньої і профільної школи, утвердження компетентнісної парадигми в освітніх програмах на рівні фахової передвищої освіти, на бакалаврському, магістерському, докторському освітніх рівнях, урахування компетентностей відповідно до професійних стандартів вчителя, викладача, цифровізація освіти, дистанційний і змішаний формат навчання, проблеми ментального здоров’я, пов’язані з війною, врахування індивідуальної освітньої траєкторії тощо.
Важливою складовою семінару стало обговорення змісту і структури освітніх програм, що реалізуються на кафедрі педагогіки та методики початкової освіти і на кафедрі педагогіки і психології дошкільної та спеціальної освіти Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича:
➡ОПП Дошкільна освіта (Психологія в закладах дошкільної освіти) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, гарант – кандидат психологічних наук Тетяна Колтунович);
➡ОПП Логопедія першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, гарант кандидат педагогічних Інна Перепелюк);
➡ОПП Початкова освіта другого (магістерського) рівня вищої освіти (гарант – доктор педагогічних наук, професор Світлана Романюк);
➡ОПП Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти «Початкова освіта» (гарант – кандидат педагогічних наук, декан Інна Прокоп);
➡ОП Дошкільна освіта (Психологія в закладах дошкільної освіти) другого (магістерського) рівня вищої освіти (гарант – доктор педагогічних наук, професор Марія Олійник);
➡ОНП Освітні, педагогінчі науки» третього освітньо-наукового рівня вищої освіти (гарант – доктор педагогічних наук, професор Людмила Тимчук);
Стейкхолдери освітніх програм (доктори педагогічних наук Мирослава Вовк, Наталія Філіпчук) акцентували увагу на удосконаленні освітніх програм підготовки майбутніх педагогів в освітній галузі на різних освітніх рівнях, на удосконаленні силабусів, робочих програм, навчально-методичного забезпечення психолого-педагогічної підготовки майбутніх педагогів на різних освітніх рівнях.